خرید سنگ کورین ایرانی

خرید سنگ کورین ایرانی

خرید سنگ کورین ایرانی


خرید سنگ کورین ایرانی

خرید سنگ کورین ایرانی

سنگ مصنوعی کورین(کورین ایرانی)، متریالی دست ساخته انسان است که کاربرد های بسیاری در طراحی دکوراسیون داخلی دارد. این سنگ بسیار زیبا به عنوان ماده ای مصنوعی نخستین بار در سال 1967 در آزمایشگاه تولید شده است. استحکام بالا و زیبایی طرح ها و ظاهر طبیعی آن از دلایل شهرت این سنگ و استفاده از آن در دیزاین داخلی است. مواد تشکیل دهنده سنگ کورین در واقع از قلب طبیعت به دست آمده اند. از جمله پلیمر آکریلیک و آلومینیوم هیدروکسید که مشتق شده اند از بوکسیت سنگ معدن. امروزه کاربرد اصلی سنگ کورین استفاده به عنوان کاور کابینت ها، جزیره آشپزخانه، کانتر، میز منشی، میز های آزمایشگاهی و بسیاری دیگر است.

خواص آنتی باکتریال این محصول سبب شده تا برای ایجاد سطوح آشپزخانه، آزمایشگاه، رستوران، کافی شاپ و مراکز اداری و تجاری از این محصول استفاده نمود.  خرید سنگ کورین ایرانی توسط برند های مختلف ایرانی تولید می شود و با ویژگی هایی چون ترمیم پذیری، ضد آب و ضد رطوبت بودن در معماری داخلی محبوبیت یافته است.

خرید سنگ کورین ایرانی سوپر استون، تولید شده بر اساس فرمولاسیون مدرن و با استفاده از تکنولوژی روز است تا نیاز شما به محصول سنگ دکوراسیون را به بهترین شیوه رفع کند. این محصول با زیبایی منحصر خود و تنوع گسترده ای که دارد، یکی از خاص ترین انتخاب های هر خانه ای در هر سبکی خواهد بود. برای آن که آشپزخانه شما گرم و زنده باشد، متریال مدرن و جذاب کورین می تواند گرما بخش محیط زندگی شما باشد.

طرح های فوق العاده زیبا و رنگ های بسیار استثنائی آن در میان سنگ های رایج در صنعت دکوراسیون بی مانند هستند. در حال حاضر بسیاری از تولید کنندگان سنگ کورین ایرانی به استاندارد بسیار بالایی دست یافته اند. تولید کورین داخلی با رشد روز افزون کیفیت محصول و صرفه اقتصادی نسبت به برند های خارجی و وارداتی با استقبال مناسبی رو به رو شده است. پیشنهاد ما به شما آشنایی با خرید ستگ کورین ایرانی و تهیه آن است.

سنگ کورین چیست؟

سنگ کورین یک سنگ مصنوعی ساخته دست بشر بوده که به دلیل خواص چشمگیرش برای انواع سطوح، کانترتاپ، دیوارپوش و کفپوش استفاده می‌شود. امروزه انواع صفحه روی کابینت و کانترتاپ رستوران، بیمارستان و میزهای اداری با سنگ کورین ساخته می‌شوند. اما چرا سنگ کورین اینقدر محبوب شده است؟ چرا همیشه در صدر لیست بهترین متریال برای سطوح است؟ دلیل اصلی محبوبیت سنگ کورین ویژگی‌های ممتاز زیادی همچون ضد آب، ضد لکه و ضد باکتری و قارچ بودن آن است که موجب می‌شود هر محیطی تمیز و زیبا به نظر برسد. اما صبر کنید! مزایای خرید سنگ کورین ایرانی به همینجا ختم نمی‌شود. در این مطلب با ما همراه شوید تا بیشتر با سنگ کورین، مزایا و کاربردهایش در دنیای امروز آشنا شویم.

چرا سنگ کورین ابداع شد؟

از قرن نوزده به بعد به دلیل افزایش چشمگیر شهرنشینی نیاز به ساختن خانه‌های بیشتر احساس شد. از آنجا که چوب و سنگ متریال های اصلی ساختن یک بنا هستند استفاده بی‌رویه از چوب و سنگ طبیعی می‌‍توانست به نابودی کامل محیط زیست بینجامد. برای همین کارخانه‌هایی به وجود آمدند که انواع ورق‌های سنگ مصنوعی(Corian) و چوب مصنوعی(MDF) را تولید می کردند. به سنگهای اینچنینی سطح سخت جامد نیز گفته می‌شود چون پایداری زیادی داشته و ضد ضربه هستند.

 

تولید سنگ کورین از کجا آغاز شد؟

سنگ مصنوعی کورین اولین بار در کمپانی دوپون در سال ۱۹۶۷ تولید شد. دوپون یک شرکت صنایع شیمیایی آمریکایی است که بسیاری از پلیمرها را توسعه داده است. مواد تشکیل دهنده کورین پلیمر اکریلیک و آلومینیوم هیدروکسید که مشتق شده از بوکسیت سنگ معدن است می باشد. این مواد پس از ترکیب در یک قالب ریخته شده و پس از مدتی تبدیل به ماده سنگ مانندی می شوند که شرکت دوپون نام آن را کورین گذاشت. پس از آن کمپانی‌های معتبر دیگری از جمله سامسونگ و ال جی و … مبادرت به تولید این سنگ مصنوعی کردند و هر کدام نام تجاری خود را بر آن نهادند. اما همچنان این سنگ مصنوعی در میان مردم دنیا با نام کورین شناخته می‌شود.

خرید سنگ کورین ایرانی

سنگ کورین ایرانی، محصولی در مقیاس بین المللی

گرچه مواد اولیه تولیدات داخلی وارداتی هستند اما محصول نهائی با مرغوبیت کافی ارائه می شود. اصولا برند های داخلی محصولاتی را ارائه می دهند که سال های سال بدون هیچ تغییری باقی می مانند. اما در هر حال امکان دارد خرید سنگ کورین ایرانی و یا خارجی پس از سال ها استفاده کدر و یا مات شوند. در این صورت به راحتی با ترمیم سنگ می توان آن را مبدل به محصولی کاملا تازه نمود.

سطح زیبا و صیقلی سنگ کورین ایرانی می تواند حتی بر تولیدات خارجی برتری یابد. استفاده  و خرید سنگ کورین ایرانی نسبت به نوع خارجی آن می تواند راهی برای رونق بخشیدن به این صنعت بزرگ جهانی در ایران باشد. توسعه تولید سنگ کورین ایرانی و افزایش طرح ها و رنگ های آن به میزان قابل توجهی خیره کننده شده است.

خرید سنگ کورین ایرانی

کاربرد های خرید سنگ کورین ایرانی در خانه :
روشوئی و سینک آشپزخانه
کابینت آشپزخانه
جزیره آشپزخانه
کانتر
میز منشی
رسپشن
کانتر رستوران
میز آزمایشگاه
مزایای استفاده و خرید کورین ایرانی چیست؟
مهندسی نوین طی سال های گذشته سبب خلق متریالی نوین گشته است که از لحاظ کیفیت تفاوتی با نمونه های خارجی ندارد. این نمونه مدرن از پوشش سطوح مختلف مانند کابینت ها از زیبایی شگفت انگیزی هم برخوردار است. از مزایای این سنگ می توان اشاره نمود به:

سطح غیر متخلخل آن، بدون خلل است که آب در آن جمع نمی شود.
غیر قابل نفوذ توسط آب.
آنتی باکتریال.
قابلیت سمباده کشیدن و ساب زدن، برای زمانی که خط و خشی ایجاد شود.
سطح یکپارچه.
سهولت در نظافت.
عدم جذب گرد و خاک.
مناسب برای انواع هتل ها، میز های غذاخوری، مغازه ها، صنایع غذایی، روشویی های عمومی و…

خرید سنگ کورین ایرانی

مزایای اصلی خرید سنگ کورین ایرانی
تنوع فوق العاده زیبا در طرح و رنگ
مقاومت عالی در برابر خراش و ضربه
قابلیت ترمیم به وسیله ساب کشیدن
قابلیت نظافت با پارچه
قابلیت تنظیم با انواع سبک دکوراسیون
قابل تعمیر
عمر بسیار طولانی
زیبایی ماندگار
قابلیت خم شدن، بریدن و سوراخ کردن
خرید سنگ کورین ایرانی و خاصیت خاص آن
گرچه کورین ایرانی نسبت به حرارت های بسیار زیاد حساس است اما همچنان محصولی مناسب برای استفاده در آشپز خانه ها و بیمارستان ها است. شاید ویژگی بسیار مهم  خریذ ستگ کورین ایرانی را بتوان مقاومت بسیار مناسب آن و قابلیت استفاده در مکان های مختلف دانست. کورین ایرانی مقاومتی عالی در برابر لک و آلودگی هایی مانند چربی دارد. به راحتی قابل تمیز شدن است و آسیبی به آن نمی رسد.

جذب آن در کورین ایرانی وجود ندارد و از این نظر مناسب برای مکان هایی است که استفاده بالایی از آب دارند. این سنگ ضد زنگ زدن است و جرمی به آن نفوذ نمی کند. مقاومتی منحصر بفرد در برابر اسید ها و باز های آزمایشگاهی این متریال را مبدل به نوعی مناسب برای مراکز آزمایشگاهی نموده است..

تنوع در طرح و رنگ  خرید سنگ کورین ایرانی
تولید کنندگان داخلی با توجه به تنوع در سنگ های معدنی دست به تولید انواع کورین های زیبا زده اند. طرح سنگ کورین ایراتی از سطح مات تا فوق برجسته را شامل می شود. ظاهر طبیعی و الهام گرفته از سنگ های موجود در معادن این ماده سبب جذب افراد مختلف به آن شده است. تنوع عالی در رنگ و طرح و ترکیب این دو از عوامل شهرت کورین ایرانی بوده است. احساس زیبایی و انرژی فوق العاده بالای این متریال برای هر شخصی جذاب است.

سنگ کورین دارای گیرایی بالایی برای روحیات انسان است و فضا را آغشته به احساس سرزنده گی می کند. افرادی که سعی در بازسازی محیط خانه و یا کمپانی های بزرگ را دارند به سراغ سنگ کورین می روند. این سنگ زیبایی استثنائی خود را به محیط می دهد و آشکارا با هر نوع متریالی متفاوت است. از جمله استحکام بالا و مقاومت عالی آن، این سنگ را مناسب برای حضور در محیط شیمیایی و صنعتی نموده است.

اجرا و خرید  سنگ کورین ایرانی
متخصصانی که آشنایی کاملی به این سنگ دارند به کمک ابزار مناسب این متریال را در محیط اجرا می کنند. از نکات بسیار جذاب در اجرای کورین تمیزی محیط پس از اتمام کار است. اجرا و خرید سنگ  کورین ایراتی هیچ گونه آلاینده ای در محیط پراکنده نمی کند و خطری از بابت مواد پخش شده در هنگام برش برای انسان ندارد. کورین ایرانی سنگی است کاملا طبیعی که در مدت کوتاه و بدون هیچ آلودگی نصب می شود. این سنگ هیچگونه درزی ندارد و کاملا صاف است بنابراین از نظر جابجایی هم برای متخصصان مشکلی ایجاد نمی کند.

چرا خرید سنگ کورین ایرانی؟
مهم ترین فاکتور کورین ایرانی در برابر کیفیت قابل قبول آن از نظر استاندارد های بین المللی، قیمت عالی آن است. با توجه به اینکه این ماده تولید داخل است می توان در مقایسه با کورین خارجی آن را محصولی به صرفه دانست. این ویژگی های عالی در کنار تلاش تولید کننده ی ایرانی برای ایجاد تنوع در زیبایی و طراحی سنگ، کورین ایرانی را محبوب ساخته است

میز کورین

معایب خرید سنگ کورین ایرانی
اصولا تمام معایب برای خرید سنگ کورین ایرانب با یک پولیش ساده برطرف می‌شود! تنها اتفاقی که هیچ علاجی ندارد شکستن سنگ کورین کابینت یا کانترتاپ است که احتمال آن بسیار کم است.

مواد شیمیایی خیلی قوی باعث تغییر رنگ سنگ کورین می شوند. هر چند هر گونه تغییر رنگی را می‌توان با ساب و پولیش سطح کورین از بین برد.
سنگ کابینت کورین بسیار مقاوم است اما در مقایسه با سنگ کوارتز خش‌پذیرتر است و باید مراقب برخورد اشیای نوک تیز با آن باشید. اما اگر در سطح آن هم زخم یا خط و خش ایجاد شد جای نگرانی نیست چون با پولیش مثل روز اول خواهد شد.
سنگ مصنوعی کورین تحمل وزن خیلی زیاد را ندارد. برای رفع این مشکل کافی است از ایستادن روی آن خودداری کنید. و البته احتمال خیلی کمی وجود دارد که نیاز شود روی صفحه کابینت یا کانترتاپ بیمارستان بایستید!

تفاوت های خرید سنگ کورین ایرانی و خارجی

هنگامی که برای خرید  سنگ کورین ایرانی متریال مورد نیازتان اعم از متریال مورد استفاده برای سرویس های بهداشتی و همچنین آشپزخانه مراجعه میکنید با دو نوع سنگ کورین مواجه هستید: خریدسنگ کورین ایرانی و خارجی. برای این که بتوانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید و محصولی که در نهایت برمی گزینید کاملا مطابق با خواسته ها، نیاز شما و حتی تصورات ذهنی تان باشد لازم است تا حتما به تفاوت هایی که برای سنگ کورین ایرانی و خارجی وجود دارد آشنا باشید. به این شکل شما می توانید بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید و از نتیجه نهایی کاملا راضی باشید.
دو تفاوت اصلی که برای خرید سنگ کورین ایرانی و خارجی مطرح می شوند عبارت هستند از:
1. تفاوت در کیفیت خرید سنگ کورین ایرانی و خارجی
2. تفاوت در قیمت خرید سنگ کورین ایرانی و خارجی

در ادامه کمی بیشتر به این دو تفاوت عمد می پردازیم، با ما همراه باشید.

تفاوت در کیفیت خرید سنگ کورین ایرانی و خارجی

سنگ های کورینی که در ایران و به وسیله تولید کننده های داخلی تولید می شوند از نظر سطح کیفی کاملا قابل قبول هستند. این سنگ ها هیچ مشکل خاصی ندارند و در بسیاری از پروژه ها از نها استفاده میشود و آنها قادر هستند به شکلی تمام و کمال رضایت کارفرما را جلب کنند. اما موضوعی که وجود دارد این است که کورین های خارجی سطح کیفی بسیار بالایی دارند و از همه نظر از  کورین های ایرانی برتری دارند. چیزی که در این میان باید به آن توجه داشته باشید این است که کیفیت بالای سنگ های کورین خارجی به معنی پایین بودن سطح کیفیت سنگ های کورین ایرانی نیست. بلکه همانطور که گفتیم کورین های ایرانی کاملا با کیفیت هستند و به هیچ عنوان عیب و ایراد خیلی بزرگی ندارند. در واقع می توانیم بگوییم که انتخاب بین کورین های ایرانی و خارجی انتخاب بین خوب و خوب تر است. و شما می توانید بسته به عامل های مختلف و شرایطی که دارید یکی از این انواع سنگ های کورین را برای مکان خود انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. از جمله مطرح ترین، شناخته شده ترین و باکیفیت ترین برندهای سنگ کورین ایرانی نی توانیم به اورانوس، سوپر استون، تکسانیت، فابریون و آتیستون اشاره کنیم.

تفاوت در قیمت
این موضوع یک موضوع فوق العاده مهم است و کاملا به شما کمک می کند تا بتوانید تصمیم نهایی تان را در مورد انتخاب بین کورین های ایرانی و خارجی بگیرید. همانطور که در بخش قبلی گفتیم کورین های داخلی و خارجی از نظر سطح کیفی با هم متفاوت هستند و انواع خارجی این سنگ ها از کیفیت بالاتری در مقایسه با کورین های ایرانی دارند. همین سطح کیفی بالاتر به همراه مسائل گمرکی و وارداتی بودن سنگ های کورین خارجی سبب شده است تا این سنگ ها از نظر قیمتی گران قیمت تر از سنگ های کورین ایرانی باشند. در نتیجه اگر شما محدودیت بودجه داشته باشید قطعا کورین های ایرانی انتخاب کاملا مناسب تری به شمار می آیند. اما اگر ا محدودیت بورجه مواجه نبوده و دستتان در این زمینه باز باشد قطعا بهتر است انتخاب اولتان سنگ کورین خارجی باشد. موضوعی که در این میان باید به آن دقت داشته باشید این است که اگر در ابعاد کمی نیاز به این سنگ ها داشته باشید تفاوت قیمتی زیاد و چشمگیر نخواهد بود. لذا بهتر است از اندک تفاوت قیمتی موجود بین نمونه های ایرانی و خارجی فاکتور بگیرید و کورین های خارجی را انتخاب کنید. اما اگر ابعادی که نیاز دارید زیاد بوده و برای فضای زیادی نیاز به این سنگ ها داشته باشید قطعا اختلاف قیمت رقم چشمگیری خواهد بود و اگر بودجه تان تا این حد را ساپورت نمی کند به راحتی می توانید کورین های ایرانی را انتخاب کرده و از کیفیت انها هم مطمئن باشید. برندهای سامسونگ با نام تجاری لوته، ال جی با نام تجاری هایمکس، هانکس و دوپونت از جمله معروف ترین و بهترین برندهای تولید کننده کورین های خارجی هستند.

خرید سنگ کورین ایرانی

کانتر بیمارستان و آزمایشگاه
در فضاهای درمانی و بهداشتی چون بیمارستان، آزمایشگاه یا داروخانه‌ها بهداشت بسیار مهم است. سطح سنگ کورین صاف و بدون درز و تخلخل بوده و آنتی باکتریال است. احتمال تجمع آلودگی‌های محیطی و باکتریها در سنگ کورین بسیار کم است خصوصا در صورتی که مرتب تمیز شود. برای همین خرید سنگ کورین ایرانی و خارجی یکی از گزینه‌های همیشگی و ایده‌آل برای استفاده در بیمارستانها و مراکز بهداشتی و درمانی است.

روشویی کورین
یکی دیگر از کاربردهای بسیار مهم خرید سنگ کورین ایرانی پس از صفحه کابینت، روشویی دستشویی است. سنگ کورین نفوذناپذیر، بهداشتی و ضد آب است و از این جهت بهترین متریال برای ساختن روشویی سرویس بهداشتی به حساب می‌آید. تصویر زیر نمونه‌ای از اجرای روشویی با سنگ مصنوعی کورین است که توسط تیم کورین سازه انجام شده است.

خرید سنگ کورین ایرانی

×